15697998_596756917182721_8660649110573378507_n
Iertarea de Ion Băieșu
– Tu ai iubit vre-o dată în viață?
– Eu înca nu am iubit pe nimeni, deși am 32 de ani, recunosc că e trist și de necrezut. Dar nu am întîlnit încă nici un om pe care să-l iubesc. Din câte am citit și am auzit însă, se pare că iubirea e un sentiment sublim.
– Atunci cum poți să spui că ai putea să mă iubești, dacă nu știi ce-i iubirea.
– Dar nu sunt eu de vină.
– Naa… nu ești tu de vina, de fapt nimeni nu știe ce-i iubirea. Oamenii în stadiul în care se află acum nu se pot iubi, au prea multe treburi, prea multe griji sunt ocupaaați, trebuie să munceaaască, să doarmă, să mănânce, să se îmbrace să se lupte nu? să se urască! nici dezvoltarea lor biologică nu le permite să se iubească cu adevarat, sunt încă prea inferiori pentru așa ceva. Adică sunt la stadiul când vorbesc și dacă au cuvintele ca mijloc de comunicare, nu mai simt nevoia să iubească. Adică să traiască, să comunice prin sentimente, vor trebui să treacă mii sau poate chiar sute de mii de ani pânaă când omul va scapă de cuvinte, un asemenea om superior nu va mai declara dragoste cuiva. Însuși sensul existenței lui va fi iubirea, la nivelul respectiv de civilizație el nu va mai avea nevoie de altceva de făcut, decât să iubească. Atunci barbații și femeile vor sta tot timpul îmbrațișați, viața lor va fi un nesfârșit sărut. Te crezi capabil de o asemenea iubire?
– Adică să stau toată viața îmbrațișat cu tine?
– Adică să vorbești cu mine doar prin sentimente.
Nu mai vorbi, învață să asculți, poate așa vei învăța să îți găsești liniștea.

Leave a Reply

